Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Τη μείωση ορισμένων από τα υπερβολικά υψηλά πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σχεδιάζει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών.
Αυτό ανακοίνωσε χθες ο Σπ. Βούγιας ο οποίος θα συναντηθεί με τον ομόλογό του, Ν. Σηφουνάκη, ώστε να αποφασίσουν ποια από τα πρόστιμα των τροχαίων παραβάσεων θα μειωθούν.
Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης διαπιστώθηκε ότι μεγάλο μέρος των παραβατών αδυνατούσαν να πληρώσουν πρόστιμα που πολλές φορές αγγίζουν έναν... μηνιαίο μισθό. Γι' αυτό το υπουργείο θα προχωρήσει σε «εκπτώσεις» των ποινών για αδικήματα που δεν έχουν θανατηφόρο αποτέλεσμα αλλά και στα πιο ελαφρά όπως παραβάσεις για παρκάρισμα, υπερβολικός θόρυβος από λειτουργία του οχήματος, ρύπανση με απόρριψη αντικειμένων, αλλοίωση ταχογράφου κ.λπ. Δεν τίθεται θέμα μείωσης προστίμων για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη ή STOP (700 ευρώ), οδήγησης σε κατάσταση μέθης (έως 1.200 ευρώ), χρήση αντιραντάρ (2.000 ευρώ), επικίνδυνοι ελιγμοί (700 ευρώ).
Εν τω μεταξύ, ο κ. Βούγιας παρουσίασε στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι το πρώτο εξάμηνο του 2010 οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά 18,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2009. Ειδικότερα, το α' εξάμηνο του 2010 σε τροχαία δυστυχήματα έχασαν τη ζωή τους 569 άνθρωποι, έναντι 694 το αντίστοιχο εξάμηνο του 2009. Επίσης, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, παρατηρήθηκε μείωση στα θανατηφόρα και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα, ωστόσο στα ελαφρά σημειώθηκε αύξηση.
Πιο συγκεκριμένα, το α' εξάμηνο του 2010 σημειώθηκαν 514 θανατηφόρα τροχαία, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2009, είχαν σημειωθεί 626, ενώ όσον αφορά τα σοβαρά το 2010 σημειώθηκαν 647 έναντι 676 το 2009. Βασική αιτία, εκτός της αστυνόμευσης, για τη μείωση των τροχαίων είναι και η... οικονομική κρίση. Η μείωση της κίνησης των οχημάτων πανελλαδικά κατά 10% αλλά και το γεγονός ότι οι οδηγοί δεν «γκαζώνουν» για να μην καίνε βενζίνη, βοήθησε στα λιγότερα τροχαία. «Το πάτημα του γκαζιού στοιχίζει ζωές και χρήματα» δήλωσε ο υφυπουργός.
Πηγή: imerisia.gr