Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ημαθίας, κ. Μιχάλης Χαλκίδης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «H Συνέντευξη Τύπου, για την παρουσίαση του προγραμματισμού έργων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στη Θεσσαλονίκη του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα παρουσία και του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη άφησε δυστυχώς, για άλλη μια φορά, μόνο αμέτρητες υποσχέσεις και αναπάντητα ερωτήματα
για την πορεία των έργων στη Θεσσαλονίκη. Η κοστολόγηση των Δημοσίων Έργων που παράθεσε ως πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για την πόλη ισοδυναμεί ουσιαστικά με το σύνολο του ΕΣΠΑ για ολόκληρη την χώρα.
Εν συντομία, παραθέτουμε συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με τις αναφορές του κ. Υπουργού και του αρμοδίου Υφυπουργού, κ. Μαγκριώτη:
Μετρό Θεσσαλονίκης
Δεν ξεχνάμε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναφερόταν συνεχώς ως εξαγγελία από τον κ. Ανδρέα Παπανδρέου μέχρι το κ Κώστα Σημίτη. Το ΠΑΣΟΚ παραπλανούσε όλο το λαό της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδος, ότι το Μετρό θα αρχίσει. Θα άρχιζε το 1996 και άρχισε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Το 2004 δημοπρατήθηκε και στις 6 Απριλίου 2006 υπογράφηκε η σύμβαση.
Κατ αρχήν, δεν γνωρίζουμε καμία τυπική αλλαγή του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου το 2012, παρά μόνο δηλώσεις περί εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης σε μία τετραετία που εξέφρασε στο πλαίσιο ημερίδας του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στις 8-2-2010, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης.
Δεν χρειάζεται να υπενθυμίσουμε στον Υπουργό ότι τα Μηχανήματα Ολομέτωπης Κοπής (ΤΒΜ) βρίσκονται σταματημένα στη διασταύρωση Σιντριβανιού. Το πρώτο από το Νοέμβριο 2009 και το δεύτερο από τον Ιανουάριο 2010, δηλαδή επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ.
2. Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Τα έργα ανάπτυξης και αναβάθμισης, που είναι σε εξέλιξη στον αερολιμένα, με την τεράστια επένδυση που έχει γίνει καθιστούν το αεροδρόμιο ?Μακεδονία?, διεθνές κέντρο. Οι δραστηριότητες που, είτε υπάρχουν, είτε μπορούν να αναπτυχθούν μελλοντικά είναι πολλές και σημαντικές. Η ακτίνα δράσης του διεθνούς αεροδρομίου δεν περιορίζεται μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά επεκτείνεται σε Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο και Θεσσαλία, που με τους νέους αυτοκινητοδρόμους απέχουν λιγότερο από δύο ώρες. Επιπλέον, καλύπτονται και οι γειτονικές χώρες, στο πρότυπο μεγάλων συνοριακών αεροδρομίων, όπως της Ζυρίχης στην Ελβετία, που εξυπηρετεί, μέσω αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων, περιοχές της Γαλλίας και της Γερμανίας. Συνεπώς είναι ώριμη η στιγμή για την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού.
3. Η επέκταση της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η επέκταση της 6ης προβλήτας κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να καταστεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανταγωνιστικό και να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερου βυθίσματος και μάλιστα τάχιστα, δεδομένου ότι υπάρχει, ήδη, έντονος ανταγωνισμός από ανταγωνιστικά λιμάνια της περιοχής, που διεκδικούν και αυτά να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο διαμετακομιστικό εμπόριο της ΝΑ Ευρώπης. Σήμερα, που έχει ολοκληρωθεί η εργολαβία για τη θεμελίωση του κρηπιδώματος της προβλήτας, η χρηματοδότηση των υπόλοιπων παρεμβάσεων, που αφορούν στην επέκταση της 6ης προβλήτας κατά 600 μέτρα και μέρους της παρακείμενης πλατείας, αλλά και στην αγορά μηχανημάτων/εξοπλισμού, αποτελεί τη μόνη λύση.
4. Επέκταση της εξωτερικής Περιφερειακής οδού
Οι δημοπρατήσεις των έργων της εξωτερικής Περιφερειακής οδού πιθανόν να έχουν μία απόκλιση από τον αρχικό σχεδιασμό της κυβέρνησης της ΝΔ, λόγω της δημόσιας διαβούλευσης με τους φορείς της πόλης.
Η εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί από τον κόμβο του ΤΙΤΑΝ μέχρι τον κόμβο που θα διαμορφωθεί στο Σχολάρι, στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, σε μήκος 34,5 χλμ., συν τα 2,5 χλμ. συνδετήριας οδού μέχρι το ύψος του γηροκομείου ?Άγιος Παντελεήμονας?. Υπάρχει, συνεπώς, ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την κατασκευή της εξωτερικής Περιφερειακής οδού, που έχει παραδοθεί από την Κυβέρνηση της ΝΔ και συνεπώς απομένει στη Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ η υλοποίησή του. Δυστυχώς, η σχετική αναφορά του κ. Ρέππα (5-7-2010) για την προσαρμογή, ώστε να υπηρετήσει τις απαιτήσεις του νέου ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, που θα προκύψει από το MASTER PLAN παραπέμπει σε μακροχρόνια καθυστέρηση ή και ακύρωση των έργων.
5. Μετεγκατάσταση ΔΕΘ στη Σίνδο.
Η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ είναι θέμα που σχετίζεται άμεσα με την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και -ως εκ τούτου- πρέπει να προχωρήσει άμεσα. Ιδιαίτερα σε μια οικονομική συγκυρία, που δεν υπάρχουν πόροι και οι παλαιές και ασφυκτιούσες εγκαταστάσεις της ΔΕΘ βρίσκονται αντιμέτωπες με το έντονα ανταγωνιστικό διεθνές εκθεσιακό επιχειρηματικό προσκήνιο.
Η εξαγγελία του Κώστα Καραμανλή για μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στην Δυτική Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στη Σίνδο αποτελεί μια ολοκληρωμένη και τελική πρόταση για τη ΝΔ, και χρυσή ευκαιρία για μια ευρεία πολεοδομική και αισθητική παρέμβαση στη Θεσσαλονίκη.
Ο σχεδιασμός που θα προκύψει από το MASTER PLAN (που ακόμη δεν έχει προκηρυχθεί) παραπέμπει σε νέα μακροχρόνια καθυστέρηση ή και ακύρωση των έργων για μετεγκατάσταση της ΔΕΘ.
6. Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στη γραμμή Θεσσαλονίκης- Λάρισας προχώρησε επί Ν.Δ.. Επιβάλλεται να ολοκληρωθούν από τη νέα κυβέρνηση και τα έργα ηλεκτροκίνησης προς Σέρρες, ώστε (μέχρι το 2012) να έχουμε προαστιακό στη γραμμή Θεσσαλονίκης ? Σερρών. Επίσης, επιβάλλεται να μελετηθεί η σύνδεση της πόλης με το αεροδρόμιο "Μακεδονία", τη Χαλκιδική και το Λαγκαδά, με νέα γραμμή, αφού δεν υπάρχει έτοιμη υποδομή για σιδηροδρομικό δίκτυο προς τις περιοχές αυτές.
7. Κατασκευή της υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης
Η Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα έργα υποδομής της Β. Ελλάδος. Δυστυχώς, οι συνεχείς καθυστερήσεις και τα τεχνικής και νομικής φύσης εμπόδια που ανέκυπταν, παρέτειναν διαρκώς την υλοποίησή του.
Παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν από την τότε ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι μεγάλες καθυστερήσεις επιβάρυναν το έργο, λόγω της ανάγκης εκπόνησης νέας μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά και όλων των υπόλοιπων απαιτούμενων μελετών, ενώ οι τεχνικές αλλαγές που επεβλήθησαν, προσθέτουν κόστος ύψους 150 εκατ. ευρώ στον ήδη αυξημένο προϋπολογισμό του έργου. Οδήγησαν, έτσι, στην ακύρωση του έργου.
Απομένει στη νέα ηγεσία του Υπουργείου, αφού διαβουλευθεί ξανά με τους φορείς, να πάρει την τελική απόφαση. Δυστυχώς, όμως, και το έργο αυτό ή κάποιο συναφές παραπέμπεται στο σχεδιασμό που θα προκύψει από το MASTER PLAN. Δηλαδή, οδηγεί σε νέα μακροχρόνια καθυστέρηση ή και ακύρωσή του. Σημειώνεται, όμως, ότι η υλοποίηση της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας, μήκους 6,5 χλμ., σε συνδυασμό με τον περιφερειακό δακτύλιο της πόλης, θα συντελούσε σε μεγάλο βαθμό στην αποσυμφόρηση του κέντρου της συμπρωτεύουσας από τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτες, η κυκλοφορία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης θα μειωνόταν σε ώρες αιχμής, τουλάχιστον, κατά 40%.
Όλα τα ανωτέρω βάσιμα στοιχεία δείχνουν ότι Μεγάλα Δημόσια Έργα, που θα άλλαζαν το πρόσωπο και την αναπτυξιακή προοπτική της Θεσσαλονίκης, προγραμματίσθηκαν, μελετήθηκαν και ξεκίνησαν να κατασκευάζονται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Δυστυχώς, το μέλλον των έργων αυτών είναι αβέβαιο.
Με το εφεύρημα του νέου ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, που θα προκύψει από ένα MASTER PLAN -το οποίο δεν έχει προκηρυχθεί- τη μελλοντική συγκρότηση? κατάλληλων οργανωτικών δομών και τη σύσταση διαφόρων Επιτροπών, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών «αγοράζει» πολιτικό χρόνο και αποφεύγει τις άμεσες χρηματοδοτήσεις. Στην ουσία, όμως, θέτει σε κίνδυνο την πορεία ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη περιέρχεται σε αναπτυξιακό τέλμα. Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι τεράστιες. Οι αρμόδιοι έχουν εθνική υποχρέωση να αντιληφθούν τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Κατά τα άλλα, θα πρέπει να προβληματίσει τον Πρωθυπουργό η ευθεία αντίδραση του Υπουργού κ. Ρέππα ενάντια, τόσο στην πολιτική, όσο και στο κυβερνητικό ύφος που εκπέμπεται τους τελευταίους μήνες, ειδικά από το Υπ. Οικονομικών.
Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει αντιληπτό από ολόκληρη την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ότι δεν είναι οι πολίτες αυτοί οι οποίοι πρέπει καθημερινά να επιτιμώνται για τις βλάβες, που -δήθεν- οι ίδιοι προκάλεσαν στα δημοσιονομικά της χώρας.
Η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρός της Αντώνης Σαμαράς ανοίγουν με υπευθυνότητα το δρόμο σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για την ταχύτερη δυνατή έξοδό μας από την κρίση.