Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Ειδικότερα αναφέρεται:
-Όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ διαγράφονται. Ωστόσο επισημαίνεται ότι η διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέτει ζήτημα κρατικής ενίσχυσης (που απαιτεί προηγούμενη έγκριση από την ΕΕ).
-Τα χρέη του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου διαγράφονται, ενώ τα χρέη του ΟΣΕ έναντι κάθε άλλου προσώπου αναλαμβάνονται από το Δημόσιο.
-Η ΓΑΙΑΟΣΕ μπορεί να διεξάγει διαγωνισμούς και να προβαίνει σε συμφωνίες για ΣΔΙΤ, συμβάσεις παραχώρησης και κάθε άλλη αναγκαία ενέργεια για τη βέλτιστη αξιοποίηση των ακινήτων.
Υπολογίζεται ότι κάθε ελληνική οικογένεια χρεώνεται περίπου 3.000 ευρώ κάθε χρόνο και αν συνεχιστεί αυτό σύντομα το συσσωρευμένο έλλειμμα θα ξεπεράσει τα 11 δισ. ευρώ φτάνοντας το 5% του ΑΕΠ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού το 1/3 των λειτουργικών του εξόδων αφορά μισθοδοσία, το 1/3 εξυπηρέτηση του υφιστάμενου δανεισμού και το 1/3 τα υπόλοιπα. Σε πολλές περιπτώσεις κινούνται συρμοί κόστους εκκίνησης 10.000 ευρώ με έξι επιβάτες και φυσικά δεν δίνεται στον σιδηρόδρομο ούτε ένα ευρώ κοινωνικής επιδότησης για τις γραμμές αυτές.
Η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, βάσει της τελευταίας αποτίμησης, φτάνει τα 85.000 στρέμματα, η αξία της ανέρχεται σε 4,6 δισ. ευρώ και η αξία της πάγιας σιδηροδρομικής υποδομής σε περίπου 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο από τα «φιλέτα» που έχει στην περιουσία του ο οργανισμός είναι τα παραθαλάσσια οικόπεδα τα οποία βρίσκονται κατά μήκος της γραμμής του από την Αθήνα ως την Κόρινθο και από εκεί ως την Πάτρα. Με τη μετατόπιση της νέας γραμμής που κατασκευάζεται προς την πλευρά της Εθνικής οδού οι περιοχές όπου βρισκόταν η παλαιά γραμμή θα απελευθερωθούν.
Το υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσει σε εκποίηση και συνεκμετάλλευση τμημάτων της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ κυρίως μέσω ΣΔΙΤ, για να αντιμετωπιστούν τα τεράστια χρέη του οργανισμού.
Πηγή: tovima.gr