Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Με δραστικά περιορισμένες εκλογικές δαπάνες, διαφάνεια στα οικονομικά των συνδυασμών και σεβασμό στο περιβάλλον θα διεξαχθούν οι ερχόμενες δημοτικές εκλογές χάρη στον πρόσφατο νόμο με τίτλο «Εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές».
Όχι άλλες πανάκριβες «ιλλουστρασιόν» καμπάνιες
Αλλάζουν ριζικά οι οικονομικοί όροι διεξαγωγής των επόμενων αυτοδιοικητικών εκλογών, με τον νόμο που ψηφίστηκε από το Πρώτο Τμήμα Διακοπών της Βουλής στις 30 Ιουλίου. Οι σχετικές ρυθμίσεις ξεκινούν από τη δραστική μείωση των επιτρεπόμενων δαπανών ανά συνδυασμό και ανά υποψήφιο, για να μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα και να διεκδικήσουν με ίσες δυνατότητες την εκλογή τους άνθρωποι που έχουν πραγματική τοπική ακτινοβολία, χωρίς να διαθέτουν ταυτόχρονα υπέρογκα ποσά για «ιλλουστρασιόν» καμπάνιες. Συνολικά στους Δήμους το ανώτατο όριο δαπανών μειώνεται στο μισό, από τα 684.000 ευρώ που είναι σήμερα, στα 322.500. Αντίστοιχα στις Περιφέρειες το ανώτατο όριο δαπανών περιορίζεται στα 1.323.500 ευρώ από 5.992.000 που είναι σήμερα.
Όχι άλλο ανώνυμο, μαύρο χρήμα
Θεσπίζεται η ονομαστική εισφορά και καταργούνται τα ανώνυμα κουπόνια, πηγή αδιαφάνειας και μέσο για τη διακίνηση μαύρου χρήματος. Αρμόδια για τον έλεγχο θα είναι στο εξής η ανεξάρτητη Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών Παραβάσεων, η οποία θα προκύψει από την ενοποίηση των επιμέρους επιτροπών ελέγχου δαπανών και εκλογικών παραβάσεων. Η σύνθεση της Επιτροπής κατοχυρώνει την ανεξαρτησία και εγγυάται την αποτελεσματικότητα της. Και αυτό διότι προεδρεύει δικαστικός λειτουργός, συμμετέχει εκπρόσωπος του ΣΔΟΕ καθώς και εκπρόσωποι του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, της ΤΕΔΚ και της ΕΝΑΕ υπό τον όρο ότι δεν θα είναι υποψήφιοι.
Όχι στην κυριαρχία των «παραθύρων»
Καθορίζεται ανώτατο όριο εμφανίσεων στα ΜΜΕ. Κάθε υποψήφιος μπορεί να πραγματοποιήσει, κατά τη διάρκεια του διμήνου που προηγείται της ημερομηνίας διεξαγωγής των εκλογών, μέχρι δύο εμφανίσεις σε κάθε ραδιοτηλεοπτικό μέσο εθνικής εμβέλειας, μία εμφάνιση σε κάθε ραδιοτηλεοπτικό σε τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας και μία σε ενημερωτικά site. Οι επικεφαλείς μπορούν, μέχρι την ανακήρυξη των υποψηφίων, να εμφανίζονται σε οργανωμένες συζητήσεις, εάν έχουν κληθεί να συμμετάσχουν τουλάχιστον άλλοι τρεις υποψήφιοι και μετά την ανακήρυξη των συνδυασμών, εάν έχουν κληθεί να συμμετάσχουν τουλάχιστον τα 2/3 των ανακηρυχθέντων.
Όχι στην περιβαλλοντική και αισθητική ρύπανση
Ο νέος νόμος συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα, καθώς απαγορεύει τόσο στους συνδυασμούς όσο και στους υποψηφίους να αναρτούν ή να επικολλούν πανό, αεροπανό, αφίσες και γιγαντοαφίσες και εν γένει κάθε είδους υλικό προβολής εκτός των οριοθετημένων χώρων