Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ημαθίας, κ. Μιχάλης Χαλκίδης, με αφορμή τον ετήσιο απολογισμό του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στον Τομέα των Δημοσίων Έργων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η μέχρι τώρα πορεία του κυβερνητικού έργου στον Τομέα των Υποδομών σε συνδυασμό με τα πραγματικά δεδομένα στην κατασκευή των Δημοσίων Έργων και τα στοιχεία εκτέλεσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων το Α? Εξάμηνο 2010, αποδεικνύουν τα ψέματα του ΠΑΣΟΚ για την ανάπτυξη της χώρας και τα Στρατηγικά Σχέδια που υποσχέθηκε ο Πρόεδρος του στην ΔΕΘ, καθώς και τον πλασματικό Προϋπολογισμό του 2010 που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία.
Υπενθυμίζουμε ότι η Ν.Δ. μέσω του ΥΠΕΧΩΔΕ, σε πεντέμισι χρόνια (2004-2009) μελέτησε και δημοπράτησε 302 κλασσικά δημόσια έργα με προϋπολογισμό 9,4 δις ?, στα οποία προστίθενται τα 6 μεγάλα έργα με σύμβαση Παραχώρησης (ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ) με προϋπολογισμό 9,6 δις ?. Δηλαδή το μεγαλύτερο Πρόγραμμα έργων υποδομής που γνώρισε η χώρα με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 19 δις ?.
Τα πραγματικά στοιχεία απολογισμού του κυβερνητικού έργου, που δεν παρουσιάστηκαν φυσικά, αποδεικνύουν τα εξής εντυπωσιακά:
Ενώ στο ΠΔΕ 2010 προβλέπεται ενίσχυση κατά 8,4% έναντι του 2009 (δηλαδή 10,3 δις ευρώ, έναντι 9,5 δις ευρώ) ανακοινώθηκε κατ? αρχήν ο περιορισμός του ΠΔΕ κατά 500 εκατ. ευρώ λόγω Μνημονίου. Που μάλιστα θα συνεχιστεί ετησίως μέχρι τo 2012. Πρόσφατα ανακοινώθηκε και νέα περικοπή κατά 600 εκατ. ευρώ. Οπότε, πλέον, έχουμε ΠΔΕ 9,2 δις ευρώ, μειωμένο κατά 300 εκατ. ευρώ έναντι του ΠΔΕ 2009. Δηλαδή λόγω μειωμένων εσόδων του κρατικού Προϋπολογισμού περικόπτουμε την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.
Τα στοιχεία απορρόφησης του ΠΔΕ το Α Εξάμηνο 2010 δείχνουν 3,7 δις ευρώ ποσοστό 40,1% δηλαδή σημαντική υστέρηση 900 εκατ. ευρώ. Χαρακτηριστικό είναι ότι, από τα στοιχεία του ΣΑΤΕ (Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών) δεν δημοπρατήθηκε κανένα έργο άνω των 100 εκατ. ευρώ το Α? Εξάμηνο 2010.
Με την ανάληψη των καθηκόντων της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., ανακοινώθηκε (Υπουργός Δ. Ρέππας 16-12-2009) η αναστολή των διαδικασιών ορισμένων μεγάλων έργων που διακηρύχθηκαν από την Ν.Δ., στα οποία περιλαμβάνονται:
οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού,
η Γ? Φάση του Λιμένα Ηγουμενίτσας και
το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Κρήτης στο Καστέλι.
Ουσιαστικά, πλήρη ρυθμό εργοταξίων και ομαλή χρηματοδότηση, έχουμε μόνο σε δύο έργα με σύμβαση Παραχώρησης:
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ ?ΣΠΑΡΤΗ)
ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΡΑΧΕΣ ΜΑΛΙΑΚΟΥ ?ΤΕΜΠΗ- ΚΛΕΙΔΙ ΗΜΑΘΙΑΣ)
Ανεκτός ρυθμός, αλλά με προβλήματα κυρίως λόγω απαλλοτριώσεων διατηρείται σε ακόμη ένα έργο με σύμβαση Παραχώρησης:
ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ ?ΤΣΑΚΩΝΑ)
Ουσιαστικά όλα τα υπόλοιπα έργα καρκινοβατούν και το Υπουργείο παρατηρεί ως αμέτοχος θεατής το αυξανόμενο κύμα διαλύσεων των υπογεγραμμένων συμβάσεων με πιο πρόσφατες
α) την 3η εργολαβία στον ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΑΚΤΙΟ ?ΑΜΒΡΑΚΙΑ, με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ (8/2010) και
β) τη διάλυση της σύμβασης για την Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμό περίπου 500 εκατ. ευρώ, ενώ το Υπουργείο θα καταβάλει και αποζημίωση ύψους 68 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο χωρίς αυτός να έχει κατασκευάσει ούτε ένα μέτρο.
Μέσα στο άκρως δυσμενές αυτό οικονομικό περιβάλλον, δεκάδες Ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες και με το πρόβλημα της αφερεγγυότητας κάποιων από τους πελάτες τους. Ένας από αυτούς και μάλιστα ο μεγαλύτερος είναι και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, ο οποίος εκτιμάται ότι οφείλει, αυτήν τη στιγμή, περίπου 1,5 δις ευρώ για έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί εδώ και αρκετό καιρό.
Και όμως! Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ περιδιαβαίνει την χώρα, εξαγγέλλοντας μεγάλα έργα δις ευρώ, ενώ πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη ανακοινώθηκαν στους εμβρόντητους πολίτες, όχι μία, αλλά δύο υποθαλάσσιες αρτηρίες και μία ζεύξη του Θερμαϊκού?
Πάλι καλά θα λέγαμε αφού η κυβέρνηση έχει πλέον απωλέσει κάθε ίχνος σοβαρότητας. Οι πολίτες της χώρας, καθώς και οι Τεχνικοί φορείς, έχουν κορεστεί από εξαγγελίες και προτάσεις, τεκμηριωμένες ή μη, των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Αυτό που αποζητούν είναι απλό: Να κατασκευαστούν τα έργα υποδομών τα οποία ξεκίνησε, προγραμμάτισε και μελέτησε η ΝΔ και, αν είναι δυνατό, σε αυτά να προστεθούν και άλλα».