Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies και παρόμοιες τεχνολογίες

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με την χρήση των cookies Περισσότερα

Κατάλαβα!

Τι είναι τα cookies;

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας όταν επισκέπτεστε ορισμένες ιστοσελίδες. Μας βοηθούν να βελτιώσουμε την ιστοσελίδα μας και να παρέχουμε μια καλύτερη και πιο εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Μας δίνουν τη δυνατότητα να κάνουμε εκτίμηση για το target group μας και τον τρόπο χρήσης που κάνει, για την αποθήκευση πληροφοριών σχετικά με τις προτιμήσεις του κοινού αυτού (και έτσι μας επιτρέπει να διαμορφώνουμε την ιστοσελίδα μας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά του), να επιταχύνει τις αναζητήσεις και να αναγνωρίζουμε κάποιον όταν επιστρέφει στην ιστοσελίδα μας . Παρακαλούμε σημειώστε ότι τα cookies, δε μπορούν να βλάψουν τον υπολογιστή σας. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες, όπως για παράδειγμα στοιχεία πιστωτικών καρτών, αλλά χρησιμοποιούν κρυπτογραφημένες πληροφορίες για να βοηθήσουν στη βελτίωση της πλοήγησης στο site. Σας δίνουμε αυτές τις πληροφορίες, βάσει της πρόσφατης νομοθεσίας και σας βεβαιώνουμε ότι είμαστε ειλικρινείς και σαφείς αναφορικά με την προστασία των προσωπικών σας δεδομένων, όταν χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας.

H πολιτική των Cookies

Για να κάνετε πλήρη χρήση των στοιχείων στην ιστοσελίδα μας, ο υπολογιστής σας, το tablet ή το κινητό τηλέφωνο θα πρέπει να δέχεται cookies, για να μπορούμε να σας παρέχουμε μόνο ορισμένες εξατομικευμένες λειτουργίες της ιστοσελίδας με τη χρήση τους. Τα cookies δεν αποθηκεύουν πληροφορίες, όπως όνομα, διεύθυνση ή τα στοιχεία πληρωμής. Απλά κρατάνε τα στοιχεία με τα οποία κάνετε τη σύνδεση. Ωστόσο, αν επιθυμείτε να περιορίσετε, να μπλοκάρετε ή να διαγράψετε τα cookies από την ιστοσελίδα μας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον browser σας, για να γίνει αυτό. Κάθε browser είναι διαφορετικός, οπότε επιλέξτε από το μενού την επιλογή "Βοήθεια" (ή χειροκίνητα στη συσκευή του κινητού σας τηλεφώνου) για να μάθετε πώς να αλλάζετε τις επιλογές σχετικά με τα cookies.

Ειδήσεις σε τίτλους
 

 
 

Αρχείο

Τη διασφάλιση της υλοποίησης ενός ημιτελούς έργου, που λίγο έλειψε να χαθεί οριστικά, πέτυχε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, έπειτα από πολύμηνο νομικό αγώνα και μεγάλες προσπάθειες της διοίκησης και των νομικών υπηρεσιών της Περιφέρειας και του Ελληνικού Δημοσίου.

 

Πρόκειται για το οδικό έργο Πατρίδα ? Νάουσα, που είχε μείνει ημιτελές, καθώς είχε εμπλακεί σε ατέρμονες δικαστικές περιπέτειες, με αποτέλεσμα αφενός να κινδυνεύει ο δρόμος να μην ολοκληρωθεί, αφετέρου να χαθούν σημαντικότατα εθνικά και κοινοτικά κονδύλια.

Ο δρόμος Πατρίδα ? Νάουσα, που είναι τμήμα του άξονα Βέροια ? Νάουσα ? Σκύδρα, ενώνοντας τα μεγάλα αστικά κέντρα της Βέροιας, της Νάουσας και της Εδεσσας με την Εγνατία Οδό, είναι μήκους 7,7 χιλιομέτρων. Αποτελεί νέα χάραξη και διαθέτει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης, διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey, παράλληλο οδικό δίκτυο και δυο ισόπεδους κόμβους (Πατρίδας ? Αγίου Γεωργίου και Τριλόφου ? Αγίου Γεωργίου). Αποτελούσε χρόνιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών δύο Νομών (Ημαθίας και Πέλλας) και είναι από τις βασικότερες συνδέσεις της Κεντρικής Μακεδονίας, προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ μόνο για την κατασκευή του.

Το έργο εντάχθηκε στο Γ? ΚΠΣ (ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2000 ? 2006) και η κατασκευή του ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2006, με πρόβλεψη ολοκλήρωσης τον Ιούνιο του 2008. Οι απαλλοτριώσεις είχαν αρχίσει από τον Απρίλιο του 2005 και το Σεπτέμβριο του 2006 εκδόθηκε η πρώτη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ημαθίας με καθορισμό προσωρινής τιμής μονάδας.

Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρακατατέθηκαν 17,6 εκ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις όλων των εκτάσεων εκτός 21 ιδιοκτησιών (κυρίως βιοτεχνικές εγκαταστάσεις). Οι ιδιοκτήτες προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο έλαβε απόφαση ακύρωσης της απαλλοτρίωσης των περιουσιών τους για τυπικούς λόγους και για ένα τμήμα 4 χλμ. του δρόμου. Πρόκειται για την περιοχή όπου η νέα χάραξη ταυτίζεται με τον παλιό δρόμο με αποτέλεσμα να θίγονται υφιστάμενες παραγωγικές εγκαταστάσεις.

Τον Απρίλιο του 2009 επανακαθορίστηκε τιμή μονάδας για τα 4 χλμ. και το ύψος της αποζημίωσης ανήλθε συνολικά στα 24 εκ. ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο προσέφυγε στο Εφετείο Θεσσαλονίκης και τον προηγούμενο Μάρτιο ελήφθη απόφαση αναβολής για το Μάρτιο του 2011. Με νέα απόφασή του το Μονομελές Πρωτοδικείο Ημαθίας καθόρισε και επιπλέον αποζημίωση 23 εκ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή για τις απαλλοτριώσεις των 21 ιδιοκτησιών το Ελληνικό Δημόσιο εκλήθη να πληρώσει 47 εκ. ευρώ. Το ποσό κρίθηκε απαγορευτικό, αφού εκτίνασσε το κόστος του έργου στα 94,6 εκ. ευρώ (30 η κατασκευή, 17,6 οι απαλλοτριώσεις γης, 47 οι απαλλοτριώσεις των 21 ιδιοκτησιών).

Οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας (ΔΕΚΕ), σε συνεργασία με τους εκπροσώπους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, τους συνηγόρους των ιδιοκτητών και τους τοπικούς φορείς της Ημαθίας έδωσαν αγώνα προκειμένου το κόστος αυτό να μειωθεί και να γίνει το έργο, το οποίο είχε σταματήσει από τον Ιούνιο του 2008. Οι χρόνοι ήταν πιεστικοί, καθώς υπήρχε κίνδυνος ανάκλησης των απαλλοτριώσεων και οριστικής απώλειας του έργου, των εθνικών και κοινοτικών κονδυλίων.

 

Όπως τόνισε η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Μαρία Λιονή, «ουσιαστικά έπειτα από σκληρό αγώνα σώσαμε ένα χαμένο έργο. Ένα έργο εξαιρετικής σπουδαιότητας για τους κατοίκους δυο Νομών, για μεγάλα αστικά κέντρα που δεν έχουν σήμερα πρόσβαση στην Εγνατία Οδό, για το μεταφορικό έργο σε όλη την Κεντρική Μακεδονία. Με τη συνεργασία και των νομικών και των ιδιοκτητών πραγματοποιήσαμε εξώδικο συμβιβασμό περιορίζοντας την αποζημίωση από τα 47 εκ. ευρώ στα 18, ποσό που επιτρέπει στο έργο να ολοκληρωθεί και να αποκτήσουν επιτέλους οι πολίτες δυνατότητα πρόσβασης σε σύγχρονες υποδομές, δυνατότητα ασφαλούς και ταχείας επικοινωνίας, δυνατότητα βελτίωσης των συνθηκών άσκησης του μεταφορικού έργου. Τα χρήματα για την πρώτη απόφαση αποζημίωσης παρακατατέθηκαν σήμερα, τελευταία ημέρα του χρονικού ορίου, αφού εγκρίθηκε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ο εξώδικος συμβιβασμός κι αφού η Κυβέρνηση έπειτα από αγώνα δρόμου κατάφερε να διασφαλίσει και να διαθέσει το απαιτούμενο ποσό. Θέλω να ευχαριστήσω όσους συνέβαλαν στη μεγάλη προσπάθεια που έγινε για να υλοποιηθεί μια από τις σπουδαιότερες μεταφορικές υποδομές στην Κεντρική Μακεδονία και θεωρώ πως με την απρόσκοπτη πλέον κατασκευή του δρόμου θα βελτιωθεί άρδην η καθημερινότητα των κατοίκων και επισκεπτών της Ημαθίας και της Πέλλας».

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό,ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Media Kit


click image to open (pdf)

 

Follow us on Twitter

prefix="og: http://ogp.me/ns# fb: http://ogp.me/ns/fb#"