Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Για τα δυο σοβαρά επίκαρια θέματα που απασχολούν το νομό μας, το θέμα της κατάταξης του νομού στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο και το θέμα της λειτουργίας των μεταποιητικών βιομηψανιών ροδάκινου εν μέσω της απεργίας των ιδιοκτητών βιτιοφόρων, ο Βουλευτής Θανάσης Γικόνογλου είχε επικοινωνία με τους αρμόδιους υπουργούς, στους οποίους έστειλε επιστολές.
Στην Υπουργό Ανάπτυξης κ. Λούκα Κατσέλη ο βουλευτής ξεκαθάρισε ότι δεν θα συμφωνήσει με την κατάταξη της Ημαθί·ς στην Β' Ζώνη επενδυντικών κινήτρων στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο και από τον Υπουργό Υποδομών κ. Ρέπα, ζήτησε την παρέμβαση του για να πεισθούν οι απεργοί να τροφοδοτήσουν με καύσιμα τις 15 μεταποιητικές βιομηχανίες ροδάκινου.
Οι επιστολές που έλαβαν οι δυο υπουργοί έχουν ως εξής:
Για το νέο Αναπτυξιακό Νόμο:
«Πριν λίγες ημέρες πληροφορηθήκαμε το σχέδιο νόμου που ετοίμασε η κυβέρνηση για το νέο Αναπτυξιακό Νόμο και με έκπληξη αλλά και έντονη δυσαρέσκεια διαπιστώσαμε ότι ο νομός Ημαθίας κατατάσσεται στην Β' Ζώνη αντί της Γ'.
Ενόψει της διαβούλευσης που θα προηγηθεί πριν την ψήφιση του νόμου θέλω να σας ενημερώσω για τα εξής:
1. Η Ημαθία διανύει, δυστυχώς, μια από τις χειρότερες εποχές στην οικονομία του τόπου και με κορωνίδα της ανεργίας την πολύπαθη Νάουσα, συγκαταλέγεται μεταξύ των φθινουσών περιοχών της χώρας. Μια απλή ματιά στα στατιστικά στοιχεία της τελευταίας 20ετίας αρκεί για να διαπιστώσει κανείς ότι ο νομός μας ακολουθεί μια συνεχώς φθίνουσα πορεία.
2. Η οριακά πάνω από το μέτρο του 70% του ΑΕΠ της χώρας ανάπτυξη, που εμφανίζει ο νομός (71.55%) είναι ένα εικονικό ποσοστό, που σε καμιά περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική κατάσταση της επιχειρηματικής και οικονομικής ζωής του τόπου.
3. Το γεγονός ότι οι γειτονικοί νομοί, Πέλλα και Πιερία εντάσσονται στην Γ' Ζώνη κινήτρων, καταδεικνύει ότι η ευρύτερη περιοχή που συναποτελούν οι τρεις νομοί (μαζί με την Ημαθία) αποτελεί μια ζώνη στην οποία ενδείκνυται να υπάρξει ενιαία πολιτική ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας. Άλλωστε, οι τρεις νομοί έχουν κοινά χαρακτηριστικά, με ενιαία πρωτογενή αγροτική παραγωγή, κοινά προβλήματα στην μεταποίηση και όμοια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στο χώρο της Κ. Μακεδονίας έναντι της δεσπόζουσας θέσης που έχει η Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη.
4. Συνεπώς, η δημιουργία ενός γεωγραφικού τόξου (με κοινά χαρακτηριστικά) με αυξημένα επενδυτικά κίνητρα, με την ένταξη της Ημαθίας στην Γ' Ζώνη, πρέπει να αποτελεί αναντίρρητη προτεραιότητα της κυβέρνησης.
Η καθήλωση του νομού Ημαθίας στην Β' Ζώνη επενδυτικών κινήτρων, κατ ουσία την καθιστά αφιλόξενο τόπο για την επιχειρηματικότητα και ο τόπος καταδικάζεται σε μαρασμό. Θέλω να πιστεύω ότι η στεγνή τεχνοκρατική αντίληψη περί του μέτρου με βάση το οποίο θα κατηγοριοποιηθούν οι νομοί της χώρας, δεν θα επικρατήσει τελικά έναντι των πραγματικών συνθηκών που πρέπει να ληφθούν υπόψη για το τελικό κείμενο του νόμου. Γιατί, αντιλαμβάνεστε κι εσείς πιστεύω, πως ο κατακερματισμός που επιφέρει το παρόν σχέδιο, θα λειτουργήσει αρνητικά δημιουργώντας θύλακες φτώχειας και μαρασμού σε μια ευρύτερη περιοχή που διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά για την επίτευξη της πολυπόθητης ισόρροπης ανάπτυξης στην Περιφέρεια μας.
Μετά από επαφές που είχα με τον Επιμελητήριο Ημαθίας, το καθ ύλην αρμόδιο νομικό πρόσωπο του Δημοσίου να εκφράσει άποψη επί αναπτυξιακών θεμάτων, έγινα δέκτης της έντονης ανησυχίας σε βαθμό θυμού για το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου. Μου έγινε μάλιστα, η υπενθύμιση ότι ο ίδιος ο Πρόεδρος του Επιμελητήριου, σας είχε επισημάνει την ανάγκη να ενταχθεί ο νομός μας στην Γ' Ζώνη.
Προσωπικά θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι, ως βουλευτής Ημαθίας δεν προτίθεμαι να συμφωνήσω με την προώθηση προς ψήφιση του σχεδίου νόμου με τη σημερινή μορφή και σας καλώ να φροντίσετε άμεσα για τη διόρθωση της εσφαλμένης κατηγοριοποίησης του Νομού Ημαθίας στην Β' Ζώνη.
Για την πληρέστερη ενημέρωση σας, θα σας επισκεφθώ στο Υπουργείο συνοδευόμενος από εκπροσώπους της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Ημαθίας τις αμέσως προσεχείς ημέρες».
Για την απεργία των φορτηγών Δ.Χ. σε σχέση με το συμπύρηνο ροδάκινο
«Ο αγροτικός κόσμος της Ημαθίας είναι ανάστατος τα τελευταία δύο 24ωρα εξ αιτίας της συνεχιζόμενης απεργίας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων μεταφοράς καυσίμων, που έχει οδηγήσει τις βιομηχανίες μεταποίησης ροδάκινου (κομπόστα, χυμό κτλ) σε παύση λειτουργίας εξ αιτίας της έλλειψης καυσίμων.
Σήμερα - Τετάρτη 28 Ιουλίου - οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί έβγαλαν τα μέλη τους επί της Εγνατίας οδού με αγροτικά οχήματα (όχι τρακτέρ) σε μια ένδειξη διαμαρτυρίας, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλετε να πεισθούν οι μεταφορείς καυσίμων να επιτρέψουν την τροφοδοσία των βιομηχανιών μεταποίησης.
Το πρόβλημα είναι εκρηκτικό, γιατί στην προκειμένη περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε απλά με μια καθυστέρηση στην παραγωγική διαδικασία, αλλά με την καταστροφή της παραγωγικής διαδικασίας. Οι αγρότες καλλιεργούν 365 μέρες το χρόνο τις ροδακινιές, προκειμένου αυτές ακριβώς τις ημέρες να κάνουν τη συγκομιδή και να πουλήσουν την παραγωγή τους στις βιομηχανίες. Οι καρποί που δεν συλλέγονται αυτές τις ημέρες θα πεταχτούν! Και κάθε μέρα που παραμένουν κλειστά τα εργοστάσια οι αγρότες μας χάνουν μέρος ή και όλη την παραγωγή της χρονιάς. Αν συνυπολογίσουμε τις οριακές τιμές που έχει φέτος η διάθεση του ροδάκινου στις βιομηχανίες, μπορούμε να μιλήσουμε για ολοκληρωτική οικονομική καταστροφή των αγροτικών νοικοκυριών.
ως βουλευτής Ημαθίας σας καλώ να συνδράμετε με όλες σας τις δυνάμεις απευθύνοντας και εσείς μια δυναμική έκκληση προς τους απεργούς ιδιοκτήτες βυτιοφόρων, να επιτρέψουν την τροφοδοσία καυσίμων στις βιομηχανίες της περιοχής. Οι αγρότες μας είναι σε απόγνωση, κάθε δικιά σας συνδρομή για την επίλυση του προβλήματος θα είναι καθοριστικής σημασίας.
Προσωπικά είμαι διατεθειμένος να καταθέσω σχετικό υπόμνημα στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Βέροιας, προκειμένου να εξετασθεί και η νομική διάσταση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί».