Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Στην κατ? εξαίρεση αντιμετώπιση του τομέα του βιομηχανικού ροδάκινου δεσμεύτηκε να προχωρήσει η συντονιστική επιτροπή των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών δημοσίας χρήσης, μετά τη συνάντηση που είχαν με ροδακινοπαραγωγούς της Ημαθίας και εκπροσώπους των εργοστασίων κομπόστας.
Οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων δεσμεύτηκαν να απαντήσουν το αργότερο μέχρι το πρωί της Πέμπτης 29 Ιουλίου για το αν θα αποδεσμεύουν ένα βυτιοφόρο κάθε ημέρα για κάθε βιομηχανία κομπόστας της Ημαθίας.
Την ίδια ώρα άκαρπη απέβη η συνάντηση που είχαν με καθυστέρηση δύο περίπου ωρών, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Χάρης Τσιόκας και αντιπροσωπεία της Ένωσης Ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, σε μια προσπάθεια να βρεθεί εκτονωθεί η κατάσταση και να λυθεί η απεργία, ώστε να προμηθευτεί η αγορά με υγρά καύσιμα.
Οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών τόνισαν στους ροδακινοπαραγωγούς της Ημαθίας ότι δεν γνώριζαν το μέγεθος του προβλήματος, που αφορά την τροφοδότηση των εργοστασίων με μαζούτ προκειμένου να λειτουργήσουν και δευτερευόντως την μεταφορά των υπόλοιπων απαραίτητων προϊόντων για την ομαλή πορεία της παραγωγής.
Η έλλειψη μαζούτ κρατά κλειστά τα εργοστάσια, ενώ το γεγονός ότι δεν υπάρχουν βυτιοφόρα ιδιωτικά που να μεταφέρουν καύσιμα δυσχεραίνει την κατάσταση. Ήδη οι άτυπες επαφές παραγωγών των συνεταιριστικών εργοστασίων ΑΛΜΜΕ και VENUS με εκπροσώπους των μεταφορέων προκειμένου να επιτρέψουν τη διακίνηση των ιδιαίτερα ευπαθών προϊόντων τους ? ροδάκινα- δεν φαίνεται να είχαν αποτέλεσμα.
Το μεγαλύτερο οικονομικό πλήγμα δέχονται οι παραγωγοί ροδάκινου, των οποίων οι ποικιλίες ωριμάζουν αυτές τις μέρες. Μη μπορώντας να δώσουν το προϊόν τους στα εργοστάσια προς μεταποίηση και δεδομένου του ότι τα ψυγεία είναι γεμάτα, ελλοχεύει κίνδυνος να χαθεί μεγάλο μέρος της παραγωγής. Να σημειωθεί ότι κάθε μέρα χάνονται περί τους 5.000 τόνους κομπόστας που θα μπορούσαν να μεταποιηθούν (εκτός από τον χυμό).
Όποια καθυστέρηση της επίλυσης της απεργίας δημιουργεί επιπλέον πρόβλημα στους παραγωγούς, καθώς το σαββατοκύριακο αναμένεται προς μεταποίηση και η κύρια ποικιλία ροδάκινου, η Άνδρος.
Να σημειωθεί ότι οι ροδακινοπαραγωγοί προχώρησαν σε πορεία με τα αγροτικά τους αυτοκίνητα από τη Βέροια μέχρι τα διόδια των Μαλγάρων, όπου βρίσκονταν συγκεντρωμένα φορτηγά.
Δ. Ρέππας: Η πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη
Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών Ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας. Ερωτηθείς μετά τη συνάντησή του με την τρόικα, εάν τίθεται θέμα επιστράτευσης απάντησε "βεβαίως και το εξετάζουμε". Προσθέτοντας εμφατικά ότι "η πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη, η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη". Σύμφωνα επίσης, με τον υπουργό δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στο σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή.
"Η κυβέρνηση εξακολουθεί να είναι υπέρ του διαλόγου, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αφήσει να παραλύσει η χώρα", τόνισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών κ. Χάρης Τσιόκας μετά τη συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία των απεργών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ως έσχατη λύση υπάρχει και η πολιτική επιστράτευση. Πρόσθεσε επίσης ότι "Η κυβέρνηση οφείλει και θα το κάνει αυτό, να σταθμίσει όλα τα δεδομένα, να λάβει υπόψη όλες τις παραγωγικές δυνάμεις και θα πάρει τις αποφάσεις της".
Στη διάρκεια της συνάντηση οι απεργοί απέρριψαν την πρόταση της κυβέρνησης για λύση της απεργίας και στη συνέχεια να διεξαχθεί διάλογος, καθώς και την άλλη βελτιωτική πρόταση να τους χορηγηθεί μια επιπλέον δωρεάν άδεια.
Οι απεργοί ζήτησαν, να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο μέχρι το τέλος Αυγούστου, γεγονός που αποκλείει η κυβέρνηση, καθώς υπάρχει και σχετική δέσμευση με τον Μηχανισμό Στήριξης. Ζήτησαν επίσης αποζημίωση του ύψους της αδείας που κατέχουν, σε βάθος χρόνου και διασφάλιση των συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων.
Μετά την εξέλιξη αυτή, ανακοίνωσαν ότι θα κάνουν συμβούλιο, προς το οποίο η πρόταση είναι για συνέχιση των κινητοποιήσεων
Από την πλευρά του ο κ. Τσιόκας δήλωσε ότι η κυβέρνηση διατύπωσε τις απόψεις της μέσα από τις οποίες θέλει να συμβάλλει προκειμένου να δοθούν και επιπλέον δυνατότητες στην μεταβατική περίοδο, ώστε τα περιουσιακά στοιχεία της τάξης αυτής να μπορέσουν με τον καλύτερο τρόπο να αποσβεστούν.
Ο κ. Τσιόκας παραδέχθηκε ότι υπήρξε αδιέξοδο, το οποίο, όπως είπε πρέπει να το αποτιμήσει η γενική συνέλευση των εκπροσώπων των μεταφορέων και στη βάση αυτή "να δούμε πλέον τη δυνατότητα να ξανασυνεχιστεί ο διάλογος πιο ήρεμα και όχι κάτω από το κράτος του εκβιασμού της ελληνικής κοινωνίας και κάτω από το κράτος της παράλυσης της ελληνικής οικονομίας".
Πληροφορίες από agrotypos και agronews
Φώτο: pliroforiodotis.gr